Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το Ίντερνετ και τα Social Media στην Ελλάδα.

Τελικά μόνο οι νέοι ασχολούνται με το Internet στην Ελλάδα;
Πόσοι χρησιμοποιούν τα Social Media στην Ελλάδα;
Ποιο μέσο είναι πρώτο; Εμπιστεύονται το ηλεκτρονικό εμπόριο οι Έλληνες;

Ερωτήματα σαν τα παραπάνω τα έχουμε όλοι, αλλά σπάνια γίνονται μετρήσεις στην Ελλάδα. Η έρευνα WebID για το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2015 πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 12.000 ατόμων ηλικίας 13-74 ετών στα αστικά κέντρα της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Σε διαρκή άνοδο δείχνει να βρίσκεται η χρήση του Διαδικτύου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της έρευνας  καθώς πλέον πάνω από το 70% των πολιτών έχει πρόσβαση στο Internet, «σερφάροντας» για περισσότερες από 2,5 ώρες ημερησίως! 

Πόσοι και από πού

Το 70,9% των πολιτών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο με το ποσοστό των ανδρών να είναι μεγαλύτερο από εκείνο των γυναικών (74,5% έναντι 67,3%).

Ειδικά στις νεαρές ηλικίες, η χρήση εκτοξεύεται, αφού οι νέοι ηλικίας 13-17 ετών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σε ποσοστό 97,4% (το 90,8% καθημερινά), ενώ στις ηλικίες 18-24 το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται σε 97,8% (το 94,9% καθημερινά)

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι τα υψηλότερα ποσοστά διείσδυσης του Διαδικτύου φιλοξενεί, πλέον, η Θεσσαλονίκη με 78,5% (από 73,7% το τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2014). Ο νομός Αττικής ακολουθεί με ποσοστό 76,6%, και την υπόλοιπη Ελλάδα να βρίσκεται – κατά μέσο όρο – στο 62,7%.

medium_4

Τα στοιχεία της Focus Bari, για το 1ο τρίμηνο του έτους, επιβεβαιώνουν τη στροφή του Έλληνα στις φορητές συσκευές, ως μέσο για τη σύνδεση του στο Διαδίκτυο.

Συγκεκριμένα, οι συσκευές πρόσβασης, που χρησιμοποιούνται, πλέον, για την περιήγηση στο Internet είναι ο φορητός υπολογιστής με ποσοστό 42,2% (από 43,3% έναν χρόνο νωρίτερα), το κινητό τηλέφωνο με 35,3% από 27,4% το Μάρτιο του 2014, ο σταθερός υπολογιστής με 29,8% από 33,3% το 2014. Ακολουθούν το tablet με 12,8% από 7,7% το Μάρτιο του 2014, ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό, το 0,9%, από 0,7%, συνδέεται μέσω μιας συσκευής smart tv.

medium_2 (1)

Πόσο;

Δυόμισι ώρες ημερησίως είναι ο μέσος χρόνος που δαπανούν οι Έλληνες στο Ίντερνετ.

Αναλυτικότερα, φαίνεται να σημειώνεται ανοδική πορεία όσον αφορά στο χρόνο που καταναλώνεται, παρά την οικονομική κρίση, καθώς σήμερα η μέση διάρκεια χρήσης φτάνει τα 141 λεπτά, τη στιγμή που τρεις μήνες πριν ο χρόνος αυτός ήταν 135.

Οι άνδρες αφιερώνουν στην online περιήγηση 146 λεπτά, κατά μέσο όρο, με τις γυναίκες να ακολουθούν με 135 λεπτά.
Ο μέσος όρος ημερήσιας χρήσης του Διαδικτύου αυξάνεται στις μικρότερες ηλικίες, καθώς οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αφιερώνουν στο Διαδίκτυο 187 λεπτά και εκείνοι ηλικίας 13-17 ετών 143 λεπτά.
Αυξανόμενη βαίνει η χρήση του Διαδικτύου και από τις μεγαλύτερες ηλικίες: για παράδειγμα, ο μέσος χρόνος παραμονής στο Internet διαμορφώνεται στα 105 λεπτά για την ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών και στα 110 λεπτά για τις ηλικίες 55-64

Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι 62,2% κάνει καθημερινή χρήση του Διαδικτύου, ενώ τα ποσοστά είναι σαφώς υψηλότερα στις νεαρές ηλικίες όπου κινούνται σε επίπεδα άνω του 90%. Άξιο προσοχής ακόμη ότι η Θεσσαλονίκη έχει υψηλότερο ποσοστό διείσδυσης σε σχέση με την Αθήνα (78,5% έναντι 76,6%).

Social media

Η Ελλάδα είναι γνωστό ότι «αναστενάζει» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αυτό αποδεικνύεται και από το ποσοστό αυτών που είναι χρήστες των social media καθώς ανέρχεται στο 55,2%, σχεδόν 3 μονάδες υψηλότερο σε σχέση με το 52,4% του προηγούμενου τριμήνου.

Το Facebook είναι το πιο δημοφιλές καθώς το χρησιμοποιεί το 50,9% των Ελλήνων (από 48,3% το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο) με το Twitter να είναι μόλις στο 8,3%. Όμως, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που αξίζει προσοχής είναι το Instagram, το οποίο πριν από ένα χρόνο χρησιμοποιούσε μόλις το 0,1% των Ελλήνων αλλά πλέον το ποσοστό αυτό έχει φθάσει στο 8,1% σημειώνοντας εντυπωσιακή άνοδο!

Ο μέσος ημερήσιος χρόνος στα social media είναι στα 82,2 λεπτά και ένας στους τρεις δηλώνει ότι παίζει παιχνίδια στο Facebook!

Κάνει on-line αγορές;

Το 25,6% των Ελλήνων δηλώνει ότι πραγματοποιεί αγορές μέσω του Διαδικτύου, ποσοστό υψηλότερο κατά 1,9 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2014. Τους τελευταίους 6 μήνες ο μέσος όρος των αγορών φθάνει στις 5,2 και ο μέσος όρος της δαπάνης στα 407 ευρώ.